دکوراسیون داخلی مدرن
نوشته شده توسط : مبل شمرون

دکوراسیون داخلی مدرن یکی از سبک هایی است که امروزه به صورت خیلی گسترده و زیاد در منازل استفاده می شود.

با نزدیک شدن به ایام سال جدید بسیاری از خانواده ها قصد دارند تا دکوراسیون منازل خود را عوض کنند .

سبک دکوراسیون داخلی مدرن از سبک هایی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد و بسیاری دوست دارند تا درباره ی این نوع دیزاین تحقیق کنند و بدانند .

در این مقاله قصد داریم شما را با این سبک از دکوراسیون آشنا کنیم .

تاریخچه دکوراسیون داخلی مدرن:

پیشینه این سبک از دیزاین به قرن نوزدهم باز می گردد و در آن تاریخ ارائه شده است . اما در زمان حال استقبال بسیار بیشتری از آن شده است .

ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن:

مهمترین ویژگی این سبک از دیزاین سادگی و راحتی آن است . البته این سادگی نباید باعث خسته کنندگی شود و باید در عین سادگی جذاب و راحت نیز باشد .

در خانه هایی که از این سبک دیزاین استفاده می شود آلایش اضافی و آشفتگی وجود ندارد و سادگی رعایت می شود و همین موضوع باعث شده تا این سبک بسیار راحت به نظر برسد .

این سبک از دیزاین از تابلو های قدیمی استفاده نمی کند و به جای این از تابلو های هنری با رنگ های متنوع و مخلف استفاده می کند.

می توان گفت دکوراسیون داخلی مدرن با صنعتی شدن زندگی در عصر جدید همراه شده و با عناصر قدیمی مخالفت می کند .

در برخی موارد در این سبک دیزاین از تابلو های بزرگ و بدون قاب یا چارچوب استفاده می شود و بسیار توجه دارد که تابلو ها و عناصر قدیمی استفاده نشود .

در گذشته دیوار های منازل با کاغذ دیواری پوشانده می شد اما امروزه این کار نیز قدیمی شده است و بیشتر افراد از رنگ های خنثی همانند سفید و خاکستری استفاده می کنند .

استفاده از خط های عمودی و افقی در دکوراسیون داخلی مدرن حس سادگی را به آن القا می کند .

در معماری اصلی منزل و حتی در وسایل و مبل های این سبک دیزاین از خطوط ساده افقی یا عمودی استفاده می شود و بسیار اهمیت دارد که این ویژگی در هیچ کجا بهم نخورد و رعایت شود .

مصالح و عناصر صنعتی در دکوراسیون داخلی مدرن :

می توان گفت یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد این نوع دکوراسیون پیشرفت در حوزه شیشه و استیل و عناصر صنعتی است زیرا این عوامل باعث شده است تا مدرنیته بودن و سادگی به این سبک هدیه شود .

چه رنگ هایی در دکوراسیون داخلی مدرن استفاده می شود ؟

استفاده از رنگ های مختلف و متعدد در سبک دیزاین مدرن باعث ایجاد یک انقلاب در جامعه دیزاین شده است و این سبک به همین دلیل شهرت یافته است .

 شما در این سبک از دیزاین داخلی می توانید از رنگ های مختلفی استفاده کنید .

شما می توانید مبل ها ، کوسن ها ، پرده ها ، فرش ها و همه ی عناصر منزل خود را با رنگ های مختلفی همچون آبی ، قرمز ، زرد ، سبز و هر رنگ دیگری باشد . در این موضوع فقط باید به تناسب رنگ ها توجه کنید .

برای آشنایی و شناخت ترکیبات رنگی می توایند از مقاله تناسب رنگ ها در منزل استفاده کنید .

استفاده از رنگ های گرم در سبک دکوراسیون داخلی مدرن بیشتر توصیه می شود زیرا احساس گرما و صمیمیت و راحتی را به مخاطبین انتقال می دهد .

پنجره ها در دکوراسیون داخلی مدرن:

پنجره های بزرگ مدرنیته بودن را به فضای داخلی منزل شما القا می کند و علاوه بر آن باعث بیشتر شدن روشنایی داخلی منزل می شود .

این پنجره های بزرگ و درخشان باعث درخشندگی می شود و مخصوصا اگر منظره ی خوبی به بیرون داشته باشند باعث می شود که یک ویو خاص و زیبایی بی نظیری را به منزل شما بدهد .

استفاده از اشکال هندسی استفاده از اشکال هندسی در دکوراسیون داخلی مدرن بسیار توصیه می شود زیرا این امر باعث می شود تا خانه شما منظم تر به نظر برسد و به مدرنیته بودن آن کمک شایانی می کند .

 

برای آشنایی با سبک دکوراسیون های دیگر و انتخاب یک دیزاین خوب برای منزل خود در سال جدید می توانید مقاله دکوراسیون داخلی برای سال جدید را مطالعه بفرمایید .





:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: